19 April 2009

KETENTUANYA

MARIYANA ISA ditimpa kemalangan jalanraya..17 april 2009 jam7.30mlm di Tanjung Malim selepas pulang dari kelas renang bersama kawannya ira..yana cedera agak parah patah kaki dan tangan kiri dan lebih menyedihkan rahangnya turut patah..sekarang yana di wad 6b hospital tunku bainun epoh..ira masih tak sedarkan diri di icu..Ya Allah ya Tuhanku Kau kuatkan lah semangat mereka agar tabah hadapi dugaanMu..
sedih bukan kepalang..malam tue aku baru terkenangkan yana masa update blog baru blk pengakap..dia seorang ahli pengakap diraja, seorang yang sangat aktif dan amat pentingkan kawan..aku rapat dengannya namun kekangan masa dan keadaan membuatkan aku jarang menghubunginya kebelakangan nie..masing2 bz tok habiskan asignment maklumla tahun akhir..klu kene gaya aku ngan dia akan posting sama2..dia di upc aku kat penang..lama tak sembang tup..tup xcident..sedihnya..aku bergegas ke epoh selepas habis ujian KOAM semalam,budak kelas temankan ak..tQ korang..sampai dalam jam2.30 aku teros ke katilnya..ya Allah kesian aku tengok dia sentiasa meronta menahan kesakitan..sedih tak dapat nak gambarkan..hanya airmata terpaksa aku keluarkan..mana taknya luka didahi pipi, tangan kaki tengkok terpaksa disokong dengan alat bantuan..masih separuh sedar..sering menyatakan kata2 yang xmasuk akal..mungkin masih trauma..aku duduk disisinya dan membantu memberi semangat kerana hari nie dia akan operate masukkan besi ditangan dan jahitan dikakinya..aku harap dia sabar..

walaupun perit nak tinggalkan yana namun terpaksa pulang ke maktab tanpa sepatah kata darinya..kalau sebelum nie nama aku tak pernah lekang dari bibirnya tapi sekarang berbeza..terasa jauh aku dengannya..aku kesal kerana terlalu bz sampai tak sempat nak tanya khabarnya..Ya Allah Kau Tenangkanlah hatiku dan Kau Tabahkan Hati Sahabatku YANA.amin

6 comments:

Budak Bijak - 54L said...

Sabar ima..akak faham perasaan seorang sahabat bila melihat sahabatnya dalam keadaan macam tu..
Air mata yang berlinangan je yg dapat mentafsirkan segalanya..

Masa Ima sms akak,akak terus terbayang wajah Yana yg kurus dan mudah tersenyum tu..memang rindu sgt kat dia,alih2 dpt sms tentang dia dlm keadaan mcm tu...

Ramai2..kita doakan semoga Yana cepat pulih dan sihat semula.
Akak call ima dr opis
(89929600),tapi tde jwpn-18/04/09

Stoner said...

erm...semoga dia cepat sembuh...doakan yana sembuh cepat...amin~

deedaa.jijah.linda said...

sabar lah kawan...kita sama2 rasa aper yg berlaku...aku teringin sgt nak g tngok dia tapi ko paham2 lah...insyallah kalau ada masa aku akan ke sana...
semoga dia tabah...amin...

EmBuN PaGi said...

Salam,
terkejut dgr berita nih...semoga yana dan sahabat tabah melalui dugaan dari Allah.Sama-sama kita doakan semoga yana cepat pulih.

InsyaAllah

hafiztahar said...

aku doa dia selamat dan cepat sembuh amin....

imayo said...

10 mei..dia skg di baling berubat cara kg..untuk persediaan g praktikum 25hb nanti..dia sy nak extend pengajian..harap dia cekal..