28 April 2010

JELAJAH 1 MALAYSIA

Semalam masa di skolah kami warga SKSW telah diberitahu bahawa jalan raya besar menuju ke Manjung Lumut akan ditutup dr jam1.30-2.30..jadi sesiapa nak ke Manjung diminta balik sebelum or selepas waktu itu..aku pon pecot dr skul ke Manjung, takot2 trafik jam panjang pulak nanti..sampai umah aku trus amik siti adawiyah nurkasih dr umah pengasuh dan mengajak dia pergi tengok lumba basikal..semangat dia nak tengok..aku pon xtau kenapa beria plak nak tengok!! masa tue jam1.35 aku dah ade di tepi jalan highway Manjung Lumut..tunggu dalam kereta je..panas terik malas nak kluar..
tunggu punya tunggu lambatla plak..jam dah 2.15pm..
konvoi moto berkuasa tinggi telah pon tiba..semua motosikal polis yang besar bersiap sedia mengawal lalu lintas..kenderaan semua ditahan..RELA pon dah lama 'tercongok' tepi jalan..sian pon ade iyela aku tengok seme tua-tua ja..
masa yang dinanti tepat 2.20 segerombolan peserta lumba basikal sedang bersaing sungguh hebat..masa tue 'mat saleh' leading di depan skali..adela dalam 50 buah basikal..teruja aku tengok..team Malaysia ditempat ke-2..sengit!
aku tunggu sampai habis..ade 3kelompok peserta..semua sekali ade lbh kurang 160 buah basikal..anak aku tengok dengan penoh kusyuk dan terpegun..aku dgn dia kluar dari kereta berdiri tepi divider jalan..yang bestnya udahla tengah panas, pakai bj kurung, 2 branak perempuan lak..huhuu segan pon ade..aku xkesah..janji dpt tgk live!!pas abih peserta yg terakhir team Malaysia kot..tgk betis itam jew..muka xnampak..huk3 aku pon cabot!
malam tue dengar buletin utama tv3 bahagian sukan..Malaysia menang..Yahooo....Menang Malaysia..agaknya dia bersemangat pas tengok aku berbaju kurung pink tepi jalan bagi semangat kat dia kot...tu yang menang tue..haha MALAYSIA BOLEH

No comments: